Diner zonder banaan

Verantwoorde döner wraps

Oh man, ik ben dol op een goed broodje döner. Lekker met sla en veel knoflooksaus. Hmm… Met deze döner wraps kan je ongegeneerd genieten van deze guilty pleassure. Door de Dline wraps is dit recept koolhydraatarm en eiwitrijk en door de knoflooksaus te vervangen door yoghurt knoflooksaus skip je een heleboel calorieën!

Het recept

Chili con chocolate

Chocolade kan altijd, toch? Ook in een hartig recept! Het geheime ingrediënt van deze Chili con Carne is dan ook niks minder dan pure chocolade. Het resultaat: een chili met een diepe en rijke smaak.

Het recept

Pita Sloppy Joe

Hallo makkelijk recept dat klaar is binnen 15 minuten! Deze pitabroodjes zijn gevuld met een pittig tomaten-gehaktmengsel, ook wel Sloppy Joe genoemd. In dit recept maak ik de broodjes af met ijsberg sla, augurk en gefrituurde uitjes. Succes gegarandeerd.

Het recept

Courgetti met garnalen en spinaziepesto

Spaghetti van courgette, aka courgetti, is een lekkere vervanging voor (een deel) van je pasta. Door de helft van je ‘normale’ portie spaghetti te vervangen door courgetti krijg je niet alleen minder calorieën binnen, maar ook nog eens een veel meer groentes! And that’s not it… ook in de pesto verstoppen we een grote hoeveelheid…

Het recept

Naanbrood pizza met tonijn en rode ui

Even wachten… PIZZA! Deze naanbrood pizza’s zijn ideaal als snelle lunch, maaltijd of bij de borrel. Deze variant met tonijn en rode ui staat binnen 10 minuten op tafel. Eetsmakelijk! 😉

Het recept

Mexicaans gevulde courgette met pulled chicken

Ik word ontzettend blij van de Mexicaanse keuken. Bonen, maïs, avocado… Heer-lijk! Deze gevulde courgettes is dan ook één van mijn favoriete gerechten. Heerlijk gevuld met mijn Mexicaanse favorieten, pulled chicken en afgetopt met avocado en zure room.

Het recept

Naanbrood met pulled chicken en guacamole

Elke maaltijd met naanbrood is opzich al een feestje, maar deze variant met pulled chicken en guacamole slaat alles! Makkelijk, vullend, lekker en ook nog eens redelijk gezond. Dit wil je (en kan je) elke dag wel eten.

Het recept

Snelle cherry tomatensoep

Er gaat niks boven een dampende kom soep. Zelf eet ik het gemiddeld 5 keer per week (yes, for real) en varieer daarom volop! Maar mijn all time favourite blijft toch wel tomatensoep, het liefst gemaakt van cherrytomaten. Cherrytomaten zijn namelijk een stuk zoeter, waardoor je soep nog smaakvoller wordt.

Het recept

Gnocchi met rode pesto en tonijn

Gnocchi (njo·kee) is een Italiaanse pasta soort gemaakt van aardappels en meel. Je kan volop variëren met deze deegballetjes; niet alleen qua saus, maar ook qua bereiding! In dit recept bak ik ze krokant en serveer ik ze met rode pesto en tonijn. Super simpel en erg lekker!

Het recept

Truffel poké bowl met cajun kip

Truffel in een poké bowl? Yes please! Truffel mayonaise en cajun kip is een smaakcombinatie die je misschien niet zo snel verwacht in een poké bowl, maar het is er zeker één om uit te proberen ;).

Het recept

Poké bowl met gemarineerde tempeh

Tempeh, de perfecte vleesvervanger gemaakt van sojabonen. In deze poké bowl is tempeh het hoofdingrediënt en marineren we het met onder andere gember, knoflook en sojasaus. Een must try ;).

Het recept

Soft shell taco’s met krokante kip

Taco’s zijn niet alleen snel klaar, ze zijn ook nog eens lekker en voedzaam. Deze Mexicaanse variant met krokante kip, kidneybonen en rode peper is al klaar binnen 20 minuten. Extra lekker met wat citroensap en zure room. Perfect voor na een lange dag.

Het recept

Poké bowl met gerookte zalm

De poké bowl, tegenwoordig kan je het op elke hoek van de straat krijgen. Oorspronkelijk komt dit gerecht uit Hawaï, waar vissers dit gerecht maakten om hun restjes vis op te maken. Zelf vind ik dit gerecht het lekkerst met gerookte zalm, wakame en avocado. Als extraatje een omelet on top en je Hawaïaanse maaltijd…

Het recept